1) Естроген

Man wearing six pack of beer beneath shirt

Man wearing six pack of beer beneath shirt

Естрогенът е женският полов хормон, което разбира се е пълната противоположност на тестостеронът. В организма на мъжете и жените се съдържат и от двата хормона, не се заблуждавай. Просто при мъжете по-голямо количество е отредено за тестостеронът, а при жените естрогенът. Важно е съотношението на тези два хормона да не се променя, защото води до доста неприятни последици.

Има едно химическо вещество наречено ксеноетроген . За жалост това вещество може да бъде открито все по-често в пластмасата, пастата за зъби и в някой видове храни. За това е толкова важно да се ядат органични храни или както са познати на баба ти просто храна. Избягвай колкото се може повече съмнителни храни пълни с консерванти и подобни. Тук не става вече въпрос за тестостерон, а за нещо много по-сериозно.

2) Цинк
Откачени учени решили да „истезават“  група доброволци и ги лишили от нормален прием на цинк за цели 6 месеца. Това довело до спад на нивото на тестостерон с 50 % .
Цинкът освен, че поддържа тестостеронът в нормални нива, помага за производството на хормон на растежа. Каквото и да кажем си е чисто и просто „с един цинк – два хормона“ .

3) Започни деня с високопротеинова закуска и контролирай приема на въглехидрати
Яйца, чисто месо, зеленчуци например. Високо протеиновата закуска ще ти даде чувство за ситост, повече енергия и по-високи нива на тестостерон.

Според проучванията високовъглехидратните храни действат негативно на нивата на тестостерон в организма. Тук обаче е уловката.Не става въпрос да се отречеш от въглехидратите в името на тестостерона. Въглехидратите (особено сложните) са изключително важни за организма ни.Просто ако се храним по 5 или 6 пъти на ден е добре не повече от 3 от храненията ни да са главно въглехидратни ( да преобладават въглехидратите, спрямо протеина и мазнините).

Още нещо…този път относно бързите въглехидрати.Ограничи приема им в прозорец до 2-3 часа след тренировка. Тогава организма може да се възползва от тях и да ги превърне в енергия или да ги използва, за да запълни запасите от глюкоген в мускулите ти. В противен случай се превръщат в мазнини, а от там в по-ниски нива на тестостерон, а от там – още мазнини. Май се повтаряме вече.

4) Яж зеленчуци
Както знаеш всичко е свързано едно с друго. Тук зеленчуците няма как да не пропуснат да се включат. Освен всичко друго на което са способни тези миролюбиви растения, те ще изчистят организма ти от лошият естроген ( лош за теб, не и за мацките ) и ще държат добри нивата ти на тестостерон.

Примери за зеленчукоядни представители с добри нива на тестостерон са добре познатите ни мъжкари Попай Моряка и Бъгс Бъни. За жалост те пък имат проблем с тренировъчните си програми. Попай незнайно защо тренира само предмишница, а Бъгс прекалява с кардиото, но въпреки всичко са си високотестостеронни пичове, което ни отвежда на мисълта, че трябва да обърнем малко внимание на тренировките.
попай

5) Какво ще кажеш за 45 минутна тренировка ?
Както неведнъж сме споменавали, няма никакво значение колко е продължителността на тренировката ти, ако тя не е интензивна и натоварваща. Така че, не се офлянквай, а дай всичко от себе си и направо се „унищожи“ по време на тренировка. Между другото щяхме да пропуснем, че това със сигурност ще стимулира производството на тетсостерон в организма. Яко, а ?